آپارتمان در قبرس

خانه رویایی با زندگی رویایی در قبرس

 

 


 


 ویژگیهایی که یک سیستم پشتیبانی مدیریت اجرایی باید داشته باشد
نمایش به صورت نمودار و تصویر به منظور آسان بودن
رابط جهت استفاده آسان
ارائه اطلاعات کلی و جامع
ارائه جزئیات در صور ت وم
هماهنگی منابع مختلف داده ها
به موقع بودن اطلاعات
اثر بخشی در شرایط عدم اطمینان
داشتن نگاه به آینده
استفاده کنندگان از Ess  
 اگر چه Ess تنها برای استفاده مدیران اجرایی ارشد  و ceo    ها طراحی شده است با این حال در خیلی از سازمانها صدها استفاده کننده از  Ess وجود دارد . ولی هدف اصلی سیستم های پشتیبانی مدیران ارشد اجرایی تامین اهداف مدیر ارشد اجرایی است
Horn Nord & Deryl nord, 1995) )
 میزان استفاده مدیران مختلف از :ess منبعHorn Nord & Deryl nord, 1995) )
 تفاوتESS  با EIS
واژه  ess  و  eis اغلب به جای همدیگر به کار میروند اما اغلب  ess اشاره به یک مجموعه گسترده تر از قابلیتها نسبت به   eis می باشد. ( 1994،  Cheng & Negi)
 تفاوت   ESS با DSS
DSSها عمو ما تمر کز بر مدلها دارند . درحالیکه   ESS ها نوعا شامل مدل نمی باشند و تمرکز آنها بر تعیین مساله و گر دآوری داده است و بنابراین مدلهای ریاضی در حمایت از این مرحله از فرایند تصمیم گیری مفید نخواهد بود. در بیشتر اوقات اطلاعات تولید شده بوسیله   EIS به عنوان ورودی برای  DSS  مورد استفاده قرار می گیرد. ( 1994،  Cheng & Negi)
 قابلیتهای ess
ارائه دیدگاه جامع از سازمان: یکی از نقشهای کلیدی مدیران ارشد داشتن دیدگاه جامع از سازمان است.
پشتیبانی از برنامه ریزی استراتژیک : منظور از برنامه ریزی استراتژیک تعیین اهداف بلند مدت سازمان است که از طریق تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف سازمان , پیش بینی روندها در آینده , برنامه ریزی خطوط جدید تولید, تهیه تجهیزات جدید و اتخاذ تصمیمات خاص در شرایط حاد اقتصادی میسر می شود.
پشتیبانی از سازمان دهی و تامین نیروی انسانی در بلند مدت. مدیران ارشد باید به ساختار سازمانی نیز توجه داشته باشند.
پشتیبانی از کنترل استراتژیک : بخش دیگری از تصمیمات مدیران ارشد به کنترل استراتژیک معطوف می شود که نظارت و مدیریت عملیات کلی سازمان است. یک سیستم  essکارآمد می تواند به مدیران ارشد کمک کند تا ضمن کنترل بر ابعاد مختلف سازمان از منابع مو جود به بهترین نحو استفاده کنند.
حمایت از مدیریت در شرایط بحرانی : حتی با برنامه ریزی دقیق استراتژیک هم ممکن است بحران بروز نماید . حوادث غیر مترقبه مانند سیل و بروز اختلال در سیستم ها می تواند بخش های عمده سازمان را با بحران مواجه سازد . مدیریت این بحرانها نیز از وضایف مدیریت ارشد می باشد . در بسیاری از موارد طرحهای اضطراری استراتژیک را می توان با کمک ess جایگزین نمود تا سازمان بتواند بر بحران ها فائق آ ید.( صرافی زاد ه, علی پناهی, 13800)

 

 

 

مفهوم سیستم تصمیم یار:

همانگونه که گفته شد سیستم های اطلاعات مدیریت اشکالاتی دارد که سیستم های پشتیبانی تصمیم برای رفع آنها بوجود آمده است. سیستم اطلاعات مدیریت به منظورتدارک پشتیبانی شخصی برای هر مدیرنمی باشد. این ضعف سیستم اطلاعات مدیریت، اقداماتی را باعث شد که منتهی به مفهوم سیستم پشتیبانی تصمیم گشت. 
مفهوم سیستم پشتیبانی تصمیم ،شکستهای اولیه سیستم اطلاعات مدیریت راتجربه نکرد. به احتمال قوی دلیل اصلی آن، دامنه محدودترسیستم پشتیبانی تصمیم است. برخورد ملایم تر سیستم پشتیبانی تصمیم، شانس موفقیت خود را حداکثر می کند.
این سیستمها،منابع انسانی (اگاهیهای فردی ) را با قابلیتهای کامپیوتری ترکیب میکنند تا باعث ارتقاء کیفیت تصمیم گیریها مخصوصا در مورد مسائل نیمه ساخت یافته شوند. 
سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، سیستم‌هایی هستند که منابع فکری افراد را با قابلیت‌های کامپیوتر، جهت بهبود کیفیت تصمیمات به کار می‌گیرند. این سیستم‌ها، معمولاً برای حل مسائل نیمه ساخت یافته به کار می‌روند. 
 سیستم‌های پشتیبانی تصمیم، سیستمهای تعاملی مبتنی بر کامپیوتر می ‌باشند که تصمیم‌گیران را یاری می‌کنند تا با به‌کارگیری داده‌ها و مدل‌ها، مسائل نیمه‌ساخت‌یافته را حل نمایند. 

به طور خلاصه می توان سیستمهای حمایت ازتصمیم(DSS)را به این گونه ها تعریف کرد :
این سیستمها،منابع انسانی (اگاهیهای فردی) را با قابلیتهای کامپیوتری ترکیب میکنند تا باعث ارتقاء کیفیت تصمیم گیریها مخصوصا در مورد مسائل نیمه ساخت یافته شوند .
سیستم پشتیبان تصمیم گیرا  یک سیستم اطلاعاتی  کامپیوتری دوطرفه  (Interactive) است که انعطاف پذیر و وفق پذیر می باشد که بطور اختصاصی برای پشتیبانی حل یک مسئله غیرساخت یافته مدیریتی استفاده می شود . 
 

 

تاثیر نماز بر بیماری آسم:


در ایجاد بیماری آسم سه عامل نقش بسزایی دارند:
1- میکروبهایی که وارد دستگاه تنفسی انسان می شوند.
2- عوامل حساسیت زا، از جمله گرد و غبار، گرده گلها و .
3- مسائل روانی از جمله اضطراب، عصبانیت، غم و شادی .
ازدیدگاه دیگر تاثیر تلقین در آسم است که باعث تسکین حمله های آسم می شود. برای نمونه پزشک مبتلا به آسمی، شب هنگام دچار حمله می شود. کلید برق را پیدا نمی کند و با وسیله ای پنجره را می شکند و چند نفس عمیق می کشد. حال پزشک بهبود می یابد و به رخت خواب باز می گردد. ولی وقتی صبح از جواب بیدار می شود مشاهده می کند که به جای شیشه پنجره، آینه را شکسته است.
می توان نتیجه گرفت که چنانچه بیماران احساس امنیت روانی داشته باشند، قدم بزرگی در تسکین بیماری آنها برداشته می شود. تاثیر تنش زدایی نماز به خاطر احساس روانی عمیقی است که در اثر آن حاصل می شود و بدین ترتیب ثبب کاهش حمله های آسم می گردد. همچنین میکروبها که خود یکی از عوامل بر انگیزنده آسم می باشند، به وسیله شستشوی مجرای تنفسی در ضو تا حدی قابل کنترل است.
شستن دهان و بینی با آب درهنگام وضو، ثوا ب زیادی دارد. چون باعث می شود هوای بهتر و بیشترو تمیزتری به مغز، خون و بافتهای بدن برسد که باعث تقویت بینایی، بویایی، شنوایی و تقویت حافظه می گردد.
 

 

تمرکز بر روی مقایسه و تفاوت در ارزیابی
نتایج حاصل از TA حساس به آن گروه است که انجام Lundvall) و، 1992(نظریه های توضیحی برای این ارائه می دهد و نظریه چشم انداز (کاهنمن و تورسکی، 1979) است. بحث کلیدی در این نظریه این است که افزایش خاصی که به شدت بیش از یک افزایش برابر یا بیشتر نامشخص ارزش دارد است. به طور مشابه، از دست دادن برخی به عنوان مخرب تر از از دست دادن مساوی یا بزرگتر نامشخص ارزش دارد. بدین ترتیب، سود و زیان ناشی از محرک همان 
(تکنولوژی های جدید مانند AM) در برابر پس زمینه از آینده میباشد که بدون این محرک مورد بررسی قرار گرفت. جالب توجه است، زمانی که به دنبال انتظارات از گروه (به عنوان مثال، کارشناسان، ت گذاران و عموم مردم) با سطوح مختلف از دانش است در مورد یک تکنولوژی جدید (به عنوان مثال AM (، سطح خود را (سازمان ملل) با توجه و با یقین به دستاوردهای تلفات ناشی از این فن آوری نیز متفاوت خواهد بود. این امر منجر به دو اثر است: اول، افراد بیشتری از یک گروه خاص در مورد یک تکنولوژی جدید می دانند و همچنین برخی از بیشتر آنها در انتظارات خود در مورد اثرات آینده از این تکنولوژی و به نوبه خود ارزیابی خود را تقویت می کنند؛ و دوم، بیشتر گفتمان در فن آوری های جدید در یک گروه از لحاظ دستاوردهای قاب، که انتظارات در مورد اثرات آینده از این تکنولوژی مثبت تر خواهد بود.
این گروه از کارشناسان در این زمینه عمدتا شامل دانشمندان، کارآفرینان و رومه نگاران شاغل در این منطقه از AM  هستند و با توجه به تخصص خود آنها عدم قطعیت کم به انتظارات خود را در مورد اثرات آینده از فن آوری نسبت داده اند. با این حال، در خط مقدم توسعه این فن آوری جدید، کارشناسان هر دو سود و زیان ناشی از AM را درک میکنند. استادیار در میان کارشناسان که به طور جدی در نظر گرفتن بخشی در توسعه یک تکنولوژی جدید (اعضای جامعه) انجام شده است و قادر به پیش بینی اثرات اجتماعی آینده از فن آوری های جدید است و بر اساس تجربه کارشناسان از وابستگی مسیر و درک در عمق خود را از وابستگی های متقابل در فرایند توسعه است  Collingridge)، 1980؛ Schot و تبدیل، 1996)بنابراین، نتایج TA در حال ظهور از جمله جوامع متخصص پیش بینی قابل اطمینان ترین تاثیر آینده از یک تکنولوژی جدید است (مای، 2010) بر این اساس، ما از انتظارات به عنوان نقطه نظر مرجع و انتظارات در برابر این پس زمینه و مقایسه دو گروه دیگر کارشناسان  استفاده میکنیم.

 

 

 

 

۳.3 مدل رابطه ای
مدل رابطه ای (relational model) در یک مقاله تحصیلی توسط E. F. Codd در سال 1970 ارائه گشت. این مدل یک مدل ریاضیاتی است که با مفاهیمی چون مستندات منطقی (predicate logic) و تئوری مجموعه ها (set theory) در ارتباط است. محصولاتی همچون اینگرس،اراکل، DB2 وسرور اس کیوال (SQL Server) بر این پایه ایجاد شده است.
 

مفهوم استارت آپ با صنعت فناوری در هم تنیده شده و ریشه‌های استارت آپ با فناوری در هم گره خورده است
در سال‌های اخیر، در فرهنگ عامیانه، مفهوم استارت آپ با صنعت فناوری در هم تنیده شده و ریشه‌های استارت آپ با فناوری در هم گره خورده است. برای مثال می‌توان به اوبر (Uber) اشاره کرد که در زمینه‌ی پیوند صنعت فناوری با حمل و نقل فعالیت می‌کند. آیا این کمپانی که هم‌اکنون موفق شده با داشتن ارزشی ۳.۵ میلیارد دلاری، سرمایه‌ای ۳۰۷ میلیون دلاری را جذب می‌کند، می‌توان یک استارت آپ به شمار آورد؟ به طور حتم پاسخ این سوال منفی است. اوبر در حال حاضر تبدیل به یک کمپانی چند ملیتی در زمینه‌ی حمل و نقل شده که براساس برآوردهای انجام شده درآمدی ۲۱۳ میلیون دلاری کسب خواهد کرد. از جمله‌ی سایر مثال‌هایی که در این باب می‌توان به آن اشاره کرد، آکیولس است. این استارت آپ با معرفی واقعیت مجازی در قالب هدست‌هایی که با اتصال به کامپیوتر می‌توانند تجربه‌ی جدیدی را برای کاربران به ارمغان بیاورند، در طول چند سال پیشرفت خارق‌العاده‌ای را شاهد بود و در نهایت نیز این کمپانی به زیر پرچم فیس‌بوک رفت که خود زمانی یک استارت آپ به شمار می‌رفت. استارت‌آپ‌ها برای پرورش فناوری‌های خود از تکنولوژی‌های متعددی استفاده می‌کنند؛ در این بین در دسترس بودن فناوری‌ یا محصولات خود این کمپانی‌ها نیز عامل مهمی در موفقیت و رشد یک کمپانی است. برای مثال در کشور آمریکا به واسطه‌ی آمارهای منتشر شده که نشان از دسترسی ۹۸ از درصد از مردم به اینترنت دارد، موفقیت فناوری‌ها و محصولات مبتنی بر اینترنت، تا حدودی تضمین شده است. زمانی که یک استارت‌آپ به اندازه‌ای رشد کند که درآمد آن به چندین میلیون دلار برسد، دیگر باید دوران استارت آپ بودن این کمپانی را رو به اتمام خواند
 

در کاهش: مطالعه در کارآفرینی، فناوری، و تجارت بین المللی
کارآفرینی دانشگاهی، انتقال تکنولوژی و جامعه: به کجا میرویم؟
میانگین کسب و کار از زندگی دوم: آموزش کارآفرینی، فناوری و تجارت الکترونیک در محیط های همه جانبه
کارآفرینی، فناوری، و دانشگاه
ابر رایانه: دیدگاه شناختی اجتماعی اخلاق، کارآفرینی، بازاریابی تکنولوژی، کامپیوتر خودکارآمدی و امید به نتیجه در نیات رفتاری
تجربه و کارآفرینی: مبتنی بر تکنولوژی صاحب مدیران در انگلستان
هندبوک پژوهش در تکنو-کارآفرینی
دانشگاه راه اندازی تشکیل و صدور مجوز فن آوری با شرکت هایی که رفتن های عمومی: یک دیدگاه مبتنی بر منابع کارآفرینی دانشگاهی
ظهور ت کارآفرینی: حکومت، شروع یو پی اس، و رشد در اقتصاد دانش آمریکا
سرمایه گذاری و کارآفرینی فن آوری بالا
کارآفرینی و فن آوری: یک مطالعه اولیه از نوآوران. چگونه برای حفظ و سرمایه گذاری بر روی استعدادهای خود را
تجاری سازی عمومی پژوهش، کارآفرینی و بنگاه های جدید مبتنی بر فن آوری: یک مدل یکپارچه
رقابت در اقتصاد جدید: اثر سرمایه فکری در کارآفرینی سازمانی در تکنولوژی بالا سرمایه گذاری های جدید
بین المللی، نوآوری و کارآفرینی: کسب و کار مدل برای شرکت های جدید مبتنی بر تکنولوژی
تجزیه و تحلیل اثربخشی انتقال تکنولوژی دانشگاه: مفاهیم برای آموزش کارآفرینی
معرفی ویراستاران مهمان را به موضوع خاص در کارآفرینی فن آوری
نوآوری، کارآفرینی و فرهنگ: تعامل بین فناوری، پیشرفت و رشد اقتصادی
عوامل انگیزشی موثر بر کارآفرینی فن آوری بالا
عقلانیت محدود و از طرف عرضه کارآفرینی: بررسی تکنولوژی آموزش کارآفرینی برای تاثیر اقتصادی
بازاندیشی فن آوری گرا رشد کسب و کار: ایجاد یک ابزار ت مقاوم برای کارآفرینی، نوآوری، و توسعه منطقه ای؟

 


ساختار داده ها در این محصولات به صورت جدول است با این تفاوت که می تواند چند سطر داشته باشد. به عبارت دیگر دارای جداول چند گانه است که به طور صریح ارتباطات بین آنها بیان نمی شود و در عوض کلید هایی به منظور تطبیق سطر ها در جداول مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال جدول کارمندان ممکن است ستونی به نام "موقعیت" داشته باشد که کلید جدول موقعیت را با هم تطبیق می دهد.
۳.4 پایگاه داده های چند بعدی
پایگاه داده های رابطه ای توانست به سرعت بازار را تسخیر کند، هرچند کارهایی نیز وجود داشت که این پایگاه داده ها نمی توانست به خوبی انجام دهد. به ویژه به کارگیری کلیدها در چند رکورد مرتبط به هم و در چند پایگاه داده مشترک، کندی سیستم را موجب می شد.
 
برای نمونه برای یافتن نشانی کاربری با نام دیوید، سیستم رابطه ای باید نام وی را در جدول کاربر جستجو کند و کلید اصلی (primary key ) را بیابد و سپس در جدول نشانی ها، دنبال آن کلید بگردد. اگر چه این وضعیت از نظر کاربر، فقط یک عملیات محسوب، اما به جستجو درجداول نیازمند است که این کار پیچیده و زمان بر خواهد بود.
 استارت آپ
استارت آپ، واژه‌ای که در سال‌های اخیر زیاد در مورد آن خوانده و شنیده‌ایم. حتی این موضوع وارد کشورمان نیز شده و بعضا شاهد برگزاری گردهمایی‌های تحت عنوان استارت آپ ویکند در شهرهای مختلف کشور هستیم. اما به واقع تعریف استارت آپ چیست؟ با زومیت همراه باشید تا نگاهی به این تعریف داشته باشیم.
تبلیغات
آیفون 7 با ضمانت نامه اصلیپکیج آزمون بین المللی CCNAآمادگی ورود به بازار کار
استارت آپ واژه‌ای است که در سال‌های اخیر در اخبار دنیای فناوری به کرات شاهد استفاده از آن در توصیف کمپانی‌های نوپایی هستیم که راهکارهای جدیدی را برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می‌کنند. به طور قطع منشا این واژه در سن فرانسیسکو و دره‌ی سیلی نهفته است. اما استارت آپ چیست و به چه کمپانی‌هایی استارت آپ اطلاق می‌شود؟
نیل بلومنتال، موسس و مدیرعامل کمپانی واربی پارکر (Warby Parker) استارت آپ را این چنین تعریف می‌کند:
استارت آپ یک کمپانی نوپا است که راه‌حلی نوین را برای یک مساله ارائه می‌کند؛ در حالی که تضمینی برای موفقیت کمپانی از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد.
بسیاری استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشه‌های نو و خلافیت برفراز ایده‌های موجود می‌دانند که هدف از آن برطرف کردن مشکلات موجود در نقاط کلیدی است که به عنوان پاشنه‌ی آشیل راه‌حل‌های موجود شناخته می شوند.
آدورا چئونگ، موسس و مدیرعامل کمپانی هوم‌جوی (Homejoy) که یکی از استارت‌آپ‌های مطرح ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ بوده، در تعریف استارت آپ این مفهوم را با عنوان پنجره ی ذهن رو به آینده خوانده است. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است


راه کار این مشکل این است که پایگاه داده ها اطلاعات صریح درباره ارتباط بین داده ها را ذخیره نماید. می توان به جای یافتن نشانی دیوید با جستجو ی کلید در جدول نشانی، اشاره گر به داده ها را ذخیره نمود. در واقع، اگر رکورد اصلی، مالک داده باشد، در همان مکان فیزیکی ذخیره خواهد شد و از سوی دیگر سرعت دسترسی افزایش خواهد یافت.
چنین سیستمی را پایگاه داده های چند بعدی می نامند. این سیستم در هنگامی که از مجموعه داده های بزرگ استفاده می شود، بسیار سودمند خواهد بود. از آنجاییکه این سیستم برای مجموعه داده های بزرگ به کار می رود، هیچگاه در بازار به طور مستقیم عمومیت نخواهد یافت.
۳.5 پایگاه داده های شیء
اگر چه سیستم های چند بعدی نتوانستند بازار را تسخیر نمایند، اما به توسعه سیستم های شیء منجر شدند. این سیستم ها که مبتنی بر ساختار و مفاهیم سیستم های چند بعدی هستند، به کاربر امکان می دهند تا اشیاء را به طور مستقیم در پایگاه داده ها ذخیره نماید. بدین ترتیب ساختار برنامه نویسی شیء گرا (object oriented ) را می توان به طور مستقیم و بدون تبدیل نمودن به سایر فرمت ها، در پایگاه داده ها مورد استفاده قرار داد.

حسابرسی بعد از اجرا
دو تا سه ماه بعد از تاریخ شروع پروژه اجرا می شوند 
انجام حسابرسی استفاده از سیستم
شناسایی فرصت های توسعه بیشتر
تهیه طرح
برگزاری جلسه ای با تیم مدیریت جهت ارایه یافته ها و پیشنهادات

شکست پروژه های CRM
فقدان ضمانت اجرایی
کمیته راهبردی
فقدان چشم انداز روشن
ارتباطات ضعیف
تعریف ضعیف فرایندهای کاری سازمان
مدیریت ضعیف تغییر
فقدان حیطه اجرای صریح 
برنامه ضعیف آموزش


اشتباهات معمول تاکتیکی
اشتباهات افراد 
اشتباهات فرایند
اشتباهات محصول


اشتباهات افراد
فقدان مهارت مدیریتی و رهبری
انگیزش ضعیف تیم پروژه
کارکنان ضعیف یا نامناسب پروژه
کارکنان سرسخت یا خیانت پیشه
انجام خیلی دیر اقدامات
ناسازگاری اعضای تیم و مشتریان
انتظارات اداره نشده
عدم جمع آوری نقطه نظرات کارکنان
 

 

 

منبع سایت (* خانه قبرس  *)


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها