قیمت آبارتمان در قبرس

1- توانمندی برقراری ارتباط با دیگران
2- تسلط بر نفس
3- تمایل به کسب موفقیت
4- وقت شناسی
5- آراستگی ظاهری
6- سلامتی و بنیه خوب جسمی و روانی
7- پرکاری و توان ساعات کار طولانی
8- توانمندی همکاری با طرف مذاکره
9- توانمندی برقراری ارتباط صمیمانه با همکاران 
10- هماهنگی با اعضای تیم مذاکره
11- توان برقراری ارتباط چشمی با مخاطب
12- توان جلب نظر دیگران
13- توانایی جلب احترام و اعتماد طرف مقابل
14- جذابیت کلام

 

 

 

سعی کنید در مذاکراتتان، انتقادات سازنده بدون توهین مطرح نمایید.
احساسات هر فرد قبل از هر چیز روی خود او تاثیر خواهد گذاشت. اگر احساسات منفی شما را اذیت می کنند، با مدیریت و کنترل آنها می توانید از شرشان رهایی یابید. به عنوان مثال می توانید در چنین شرایطی وضعیت بدن خود را تغییر دهید (اگر حرکت می کنید، بنشینید و برعکس).
تنها یک راه وجود دارد که هرچیزی را که می خواهیم به دست آورید و آن اینکه طرف مقابل را به آنچه می خواهید علاقه مند سازیم؛ به این مفهوم که اگر می خواهید مخاطبتان بر سر میز مذاکره، کاری برای شما انجام دهد، ببینید آیا او به انگیزه شما برای انجام آن کار اهمیت می دهد؟ شاید او اصلاً علاقه ای به آنچه شما می خواهید نداشته باشد. او می خواهد بداند این کار چه نفعی برایش دارد. پس برای اینکه به خواسته خود برسید، صادقانه و با نگرشی مثبت، قاطعانه و با اعتماد به نفس مزایای انجام آن کار را توضیح دهید.
نظریات منطقی مخاطب خود را بپذیرید.
در برخورد با طرف مقابلتان به خاطر داشته باشید افراد بیش از آنکه منطقی باشند، احساساتی اند، پس کمی از منطق فاصله بگیرید.
بهترین راه برای پیروز شدن در یک بحث و جدل این است که از آن اجتناب کنید.
 به یاد داشته باشید که معانی عمیق در زیر کلماتی که به کار می برید نهفته است، اما تن گفتار و تُن صدا، احساسات و افکار واقعی شما را آشکار می سازد.
این نکته را مد نظر داشته باشید که پیش از هر نوع موافقتی از سوی طرف مقابلتان با شما او خود شما را تایید کرده و می پذیرد؛ به این مفهوم که از ظاهرتان گرفته تا لحن کلامتان برای وی دارای اهمیت است. 
 

 

سعی کنید در مذاکراتتان، انتقادات سازنده بدون توهین مطرح نمایید.
 احساسات هر فرد قبل از هر چیز روی خود او تاثیر خواهد گذاشت. اگر احساسات منفی شما را اذیت می کنند، با مدیریت و کنترل آنها می توانید از شرشان رهایی یابید. به عنوان مثال می توانید در چنین شرایطی وضعیت بدن خود را تغییر دهید (اگر حرکت می کنید، بنشینید و برعکس).
تنها یک راه وجود دارد که هرچیزی را که می خواهیم به دست آورید و آن اینکه طرف مقابل را به آنچه می خواهید علاقه مند سازیم؛ به این مفهوم که اگر می خواهید مخاطبتان بر سر میز مذاکره، کاری برای شما انجام دهد، ببینید آیا او به انگیزه شما برای انجام آن کار اهمیت می دهد؟ شاید او اصلاً علاقه ای به آنچه شما می خواهید نداشته باشد. او می خواهد بداند این کار چه نفعی برایش دارد. پس برای اینکه به خواسته خود برسید، صادقانه و با نگرشی مثبت، قاطعانه و با اعتماد به نفس مزایای انجام آن کار را توضیح دهید.
نظریات منطقی مخاطب خود را بپذیرید.
با مخاطبتان راجع به موضوعاتی که بیشترین اهمیت را برایش دارد، صحبت کنید.
بهترین راه برای پیروز شدن در یک بحث و جدل این است که از آن اجتناب کنید.
به یاد داشته باشید که معانی عمیق در زیر کلماتی که به کار می برید نهفته است، اما تن گفتار و تُن صدا، احساسات و افکار واقعی شما را آشکار می سازد.
این نکته را مد نظر داشته باشید که پیش از هر نوع موافقتی از سوی طرف مقابلتان با شما او خود شما را تایید کرده و می پذیرد؛ به این مفهوم که از ظاهرتان گرفته تا لحن کلامتان برای وی دارای اهمیت است. 

 

 

هدف ess

هدف اصلی یک  ess دریافت داده ها از منابع مختلف ,هماهنگ و سازگار نمودن آنها و نمایش اطلاعات حاصل به شکل جامع است تا استفاده از آنها آسان باشد . بنابراین  ساختارess  باید به شکل زیر باشد:

 

مدل یک EIS

 شکل یک EIS  کامپیوتر محور معمولاً شامل یک کامپیوتر شخصی است در اغلب شرکت ها ای کامپیوتر شخصی به یک کامپیوتر مرکزی شبکه شده است، همان طور که در مدل EIS نمایش داده شده است. کامپیوتر شخصی مدیران ارشد خدمات خود را در محیط کار مدیران اجرایی ارائه می کند. یک شکل سخت افزاری شامل انبار ثانویه می باشد. پایگاه داده مدیران شامل داده و اطلاعات است که بوسیله کامپیوتر مرکزی شرکت از پیش پردازش گردیده است. مدیر اجرایی از میان منوهای مختلف صفحات نمایش از قبل ایجاد شده را انتخاب می کند و یا یک حداقل مقداری از پردازش را انجام می دهد. همچنین سیستم به ما اجازه  می دهد تا  از electronic mail استفاده کنیم تا به اطلاعات و داده ها محیطی دست یابیم. در تعدادی از eis ها همچنین اخبار رایج و توضیحات اطلاعات نیز پشتیبانی

  )منبع  : (Mcleod,1995

 تکنولوژی ess

 نرم افزارهای ess  برای اولین بار در اواخر دهه 1970 بوسیله تعدادی از شرکتها ساخته شد . اما توسعه تجاری نرم افزارها تا اواسط دهه 1980 صورت نگرفت. انتخاب نرم افزار یک موضوع مهم برای سازمانهایی است که به دنبال خرید و استقرار سیستم ess  می باشند. نرم افزارهای  ess مناسب برای همه کامپیوترها با قیمتی کمتراز100$برای

  Microsoft Open eis pak”

  تا بیش از 300000$ برای یک ess با دامنه کاملی از قابلیتها و کاربران نامحدود.

در شکل زیر میزان استفاده از انواع مختلف سیستم های پشتیبان مدیریت اجرایی آورده شده است:

 میزان استفاده ازسیستم های eis مختلف Horn Nord & Deryl nord, 1995) )

 مزایای به کار بستن یک ess

 خرید یک  ess با قابلیت کامل , گرانترین گزینه می باشد با این وجود بیشترین منافع را عاید ما می کند برای مثال شرکت فورچون500     Fortune 500”20 میلیون دلار در یک سال مستقیما بواسطه استفاده از یک سیستم   essبر سود خود افزود.  سایر نکات مثبتی که گزارش گردید شامل: بهبود خدمات ارائه شده , بهبود تمرکز بر عاملهای حیاتی موفقیت , کنترل بهتر بر فروش و تولید, کاهش موجودی کالاو دستیابی به سایر اطلاعات غیر قابل دسترس.

  

آینده ESS

 در تحقیقی که شرکت اینتر نشنال دیتا ”International data corporation   ”

که یک شرکت در زمینه تحقیقات بازاراست انجام شده نرخ افزایش استفاده از  ess رو به افزایش با نرخ سالانه 40 درصد تعیین گردیده است.

در جای دیگر از  ess به عنوان موج آینده

”Future  wave of ” نام برده شده است.

مطالعات اخیر در مورد سیستم های پشتیبانی مدیران اجرایی در شرکتهای فورچون 500foutune500″ ” نشان می دهد که تقریبا 3/1پاسخگویان امروزه از ESSبرای پشتیبانی تصمیم استفاده می کنند تا در بهره وری شخصی و یا ارتباطات به آنها کمک کند.

Horn Nord & Deryl nord, 1995) )

 دلایل عدم استفاده مدیران ارشد ازess

 متناسب با شیوه های مدیریت فرد نیست

  نوع اطلاعات مورد نیازرا تهیه نمی کند.(اطلاعات محدود)

اطلاعات پراکنده را نمی تواند در اختیار بگذارد.

ریسک استفاده غیر مجاز دارد.

سابقه شکست قبلی دارد.  (senn, 1990)
 

 

 

 

برنامه هایتان را از شب قبل تنظیم کنید. برای هر فعالیتی حتی تلفن زدن برنامه داشته باشید.
 برای هر مذاکره ای که انجام می دهید یک پایکاه داده یا پرونده تهیه کنید و در آن تمام اطلاعاتی که از مذاکره تان به دست آوردید را ثبت نمایید.
 مواظب زمان خودتان و مخاطبتان باشید.
 به موقع به محل جلسه برسید.
در جلسه، حرفه ای عمل کنید، دستپاچه نشوید، متین و مسلط باشید. تلفن همراهتان را خاموش کنید، سیگار نکشید، آدامس نخورید و در یک جمله مواظب رفتار خودتان باشید.
 با احترام کامل کارت ویزیت خود را به طرف مقابلتان (با دو دست) تقدیم کنید. کارت ویزیت مخاطبتان را با احترام بگیرید. اگر اسم ایشان را خوب متوجه نشدید، بگویید: "معذرت می خواهم آقای؟ سپس کارت او را با احترام در جیب کتتان قرار دهید. خانم های ایرانی بهتر است کارت ویزیت را با احترام داخل کیف کوچکی که داخل کیفشان است، قرار دهند.
 تنها راه دستیابی به موفقیت این است که به کاری که انجام می دهید، عشق بورزید.
 چشم انداز کلی زندگی شغلی خود را در نظر داشته باشید.
در حین مذاکرات از صحبت های نامفهوم بپرهیزید.
 از رقبایتان بدگویی نکنید.

 

17ـموفقیت هر شخص به حمایت دیگران بستگی دارد،پس مردم را دوست داشته باشیدتا شما را دوست داشته باشندو از شما حمایت کنند.
18ـدر صورت بروز سو تفاهم صمیمانه سعی کنید همکارانتان را از شر سوتفاهم خلاص نمایید.
19ـدر ارتباط خود این نکته ها را مورد نظر قرار دهید:گوش کنید تا بفهمید،حرف بزنید تا شما را بفهمند.
20-به صورت تحکم آمیز و آمرانه دیدگاه های خود را بر همکارانتان تحمیل نکنید،مجالی هم برای پرس و جو ،مخالفت یا موافقت به وی بدهید.
21ـاگر متوجه شدید که همکارانتان مایل به صحبت کردن استبه او مجال دهید افکارش را بروز دهد و اگلاعات و معلوماتش را برای شما بیان کند.
22ـ هرگز از تکنیک تهدید و کنایه استفاده نکنید. 
23-به کار بردن بعضی عبارات در دیگران ایجاد مقاومت می کندو سبب از دست دادن حمایت ایشان می گردد،دو عبارت است که هنگام محاوره و ایجاد ارتباط با دیگران می توان به کار برد:به طوری که هم احترام طرف مقابل را حفظ کنیدو هم مطلب خود را منتقل سازید:به عقیده شما احترام می گذارم . و نظر شما را تحسین می کنم.
24ـاز اظهار عبارات تو خالی،دلخوش کننده و کلیشه ای اجتناب بورزید.
25-بهترین نوع سخن گفتن،داشتن صراحت،احترام متقابل و همچنین دیدن قضایا از دریچه چشم همکارتان است.
26ـبه هنگام سخن گقتنبا همکارنتان از صحبت خود را موارد مورد توافق آغاز کنیدو به تدریج به موارد مورد اختلاف بروید.
 

بایزیدبسطامی :"چنان نمای که هستی"
ناپلئون :"مرد درستکار پیوسته بانفس خود می جنگد تا بر خود فرمان روا گردد.»
 افلاطون :"سرعت وتندی انجام کار را مجوی ،بلکه بر خوبی ودرستی آن سعی کن،زیرا مردم از تونمی پرسندکه در چه مدت کار را انجام داده ای،بلکه خوبی وبی نقصی آن را می جویند."

 

صداقت و راستوگویی
بلند همتی
رازداری
اعتماد به نفس
قاطعیت
انصاف و در نظر داشتن منافع حقه طرف مقابل
منطقی و دور بودن از احساسات افراطی
درستکاری
امانت داری
ادب متانت و حفظ حرمت طرف مذاکره
انعطاف پذیری 
صبر، تحمل شکیبایی
شهامت بالا در تصمیم گیری در حین جلسات مذاکره
صراحت در کلام و روشنی در بیان
داشتن قوه خلاقیت
شوخ طبعی
اعتدال
اراده
ریسک پذیر بودن
شجاعت 
دوراندیشی
هوش
سرعت عمل

 

در این روش مذاکره، از یک سو تسلسل مطالب از بین می رود و از سوی دیگر، تمرکز مذاکره کنندگان خدشه دار می شود.
در صورتی که طرف مذاکره به زبان مذاکره تسلط داشته باشد، به راحتی می تواند ماهیت برخی عبارات و مفاهیم را به نفع خودش تغییر دهد و موجب زیان مذاکره کننده در مذاکرات گردد.
در صورتی که فرد مذاکره کننده به زبان مذاکره مسلط نباشد، ممکن است جمله یا عباراتی را بیان کند که هم مفهومی را که وی مدنظر دارد منتقل نسازد و هم سبب سوء تفاهم در ارتباط گردد.
مترجم هرقدر که به زبان مذاکره و فن ترجمه مسلط باشد، بازهم قادر نخواهد بود به هنگام انجام ترجمه حالات، آهنگ و تغییرات چهره و . مذاکره کننده را به خوبی به طرف مقابلش منتقل نماید.
مترجم خواه ناخواه سلیقه خودش را در هنگام ترجمه دخالت می دهد و نمی تواند به خوبی اصالت بیان و منظور مذاکره کننده را حفظ کن.
در بسیاری از مواقع مترجم قادر نیست تاکیدها و حساسیت های گفتاری مدنظر مذاکره کننده را به طرف مقابلش منتقل سازد.
مدت مذاکره با مترجم چهار برابر مدت زمان یک مذاکره عادی است. بنابراین تمام این حقایق و مطالب ما را به این نتیجه قطعی می رساند که مذاکره کننده می بایست به زبان مذاکرات آشنایی و در حقیقت به آن تسلط داشته باشد.

مهارت در گوش دادن یکی دیگر از ویژگی هایی است که یک مذاکره کننده حتما می بایست از آن برخوردار باشد. 
دیل کارنگی در این خصوص می گوید: گوش دادن دقیق را بیاموزید و طرف را تشویق کنید که از خود سخن بگوید. همچنین در جایی دیگر چنین می گوید: "اگر میل دارید شما را هم صحبت مطبوعی بدانند، گوش کردن را تمرین کنید و اگر می خواهید طرف را با رای خود همراه کنید، بگذارید در کمال آزادی حرفش را بزند."
سخن گفتن یک نوع احتیاج است ولی گوش دادن هنر است. (گوته)
پیش از پاسخ دادن مکث کنید؛ به این مفهوم که به جای اینکه تا گوینده برای کشیدن نفس مکث می کند رشته سخن را به دست بگیرید، سه تا پنج ثانیه مکث کنید. بگذارید سکوتی حکمفرما شود، سپس ادامه دهید.
به هنگام شنیدن مطالبی که خوشایند نیست یا مخالف خواسته ها، تمایلات و افکارتان است، صبر و شکیبایی از خود نشان دهید.
به علایم غیر کلامی (زبان بدن) سخنگو توجه نمایید.
به هنگام گوش کردن، با مخاطبتان ارتباط چشمی برقرار نمایید. نه آن قدر خیره شوید که شخص معذب شود و نه آن قدر به او نگان نکنید که تصور کند به ارتباط با او علاقه ای ندارید.
 رعایت فاصله مناسب با گوینده بسیار مهم است. فاصله بین 90 تا 120 سانتی متر مناسب است، زیرا یک فاصله تجارتی و رسمی محسوب می گردد.
عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید که از جمله این عوامل می توان به بازی کردن با خودکار، کاغذ و تکان خوردن بیش از حد، جا به جا شدن مکرر و . اشاره نمود.
 به نحوی بنشینید که بدن شما کمی مایل به سمت جلو و به سمت سخنگو باشد.
سرتان را به نشانه توجه کمی مایل نگه دارید.

 

 

 

منبع سایت ( خانه-evvhouse)


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها